Seglinge PRE

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Marianne - 27 november 2011 16:16

Äntligen har han kommit. Ja han kom i onsdags, men jag kom hem från SICAB i går, så jag har träffat honom först nu.

Han är jättefin och jättesnäll. Jag har bara pysslat med honom i stallet än så länge så jag har inte sett honom röra sig.

Det tar vi i morgon. Här kommer några bilder i alla fall.


       


Jo SICAB ja. Det var en omtumlande upplevelse. Bilder därifrån kommer senare. Sevillanos helbror blev Spansk Champion. Dvs bäst av alla hingstar. Vi gick för att gratulera ägaren (som bara har ägt honom sedan i maj) och för att berätta att jag har en helbror. Vi blev raskt utbjudna till deras stuteri, som var en enorm anläggning utanför Sevilla. Dom har över 400 hästar där. Oj vad många fina hästar. Deras viktigaste hingst hittills heter Remache XIII och han var fantastisk. Nu ville dom ha in lite nytt blod i sin avel och hade därför köpt Sevillano XLI. Jag träffade även en tidigare ägare till min Sevillano som kunde berätta att hans öga inte var skadat före två års ålder i alla fall.

Som sagt bilder kommer senare.

Ovido - Quiz & Flashcards