Seglinge PRE

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Marianne - 9 november 2011 16:03

Här kommer äntligen ett livstecken från Seglinge. Vi har haft fullt upp så bloggandet har blivit lidande.

Jag är i gång med ridningen nu. Iliada och Carrera rids regelbundet. Sevillano ibland.

Harapienta har försiktigt satts igång av Sofie som jobbar här. Det blev ett avbrott  då hon började markera på ena

bakbenet. Hon är nu genomgången både av veterinär och equiterapeut och mår bra igen. Vi hittade inget påtagligt fel. Det kan ha varit en sträckning eller något sådant.

Hon är i fin form i alla fall, om än lite stor mage. När hon känns bra att rida kommer hon att vara till salu.

 


Nu väntar vi snart hem vår nya hingst från Spanien. Ingrato FS. Transport är bokad till nästa vecka. Typiskt nog kommer han precis när jag skall åka till SICAB. Jag hoppas verkligen att han kommer innan, dels så att jag får se honom, och dels så att jag kan installera honom och se att allt fungerar innan jag åker. (Jag det går förstås bra ändå, men hönsmamman vill ha kontroll).

Här kommer några bilder från fölhagen. Jag tog med kameran ut för att det var så härligt solsken, men innan jag hade hunnit ut i hagen hade molnen och dimman kommit.


Här Lucero Belleza Kelifa och Malpica.



Belleza står och drömmer medan dimman lägger sig.  


Lucero växer till sig allt mer. Han är nu 5 mån, 130 cm över manken nu och känns riktigt stor.  Så småningom kommer det 3 killar till i samma ålder som han skall få busa med, och det behöver han.

     


Skapa flashcards