Seglinge PRE

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Marianne - 11 september 2011 12:21

Här kommer bilder på mina duktiga hästar jag skall visa på Champioonatet nästa helg.  Båda är tyvärr i en växtfas och är höga bak, men det får man ta med unghästar.

Först Invicta.  Ännu inte friserad. Manen skall bli kortare och svansen rakas.

 Jag köpte två nya visningshuvudlag på SICAB förra året. Nu skall dom användas.

   

Så Carrera

   

Här kommer några bilder från WE-träningen för Paulo. Jag hann bara ta bilder på första ekipaget som var en quarter som ju hade tävlat trail,  och där var ju inte hinderbanan något problem.

   


Vi har lite roliga aktiviteter i ridhuset. Samtidigt pågick voltigeträning och ingen verkade störd av den andra.

 

I går var det Kulturnatt i Uppsala och jag hade fått höra att min gamla paint Lacey har fått en ny karriär som tornerspelshäst över sommaren.  Dom hade eldshow vid slottet. Vi tog oss dit och jag var mycket nyfiken på hur hon skulle göra sig i det sammanhanget.  Tyvärr var det svårt att fotografera i mörkret bland alla människor, men jag lyckades få ett par oskarpa bilder när hon stod still.  Hon verkar älska detta. Galopperade genom eld med spetsade öron. Jag har ju tävlat en del med henne tidigare och hon trivdes jättebra med att vara ute och resa och tävla. Jag blev riktigt rörd när jag såg henne.

   

Ovido - Quiz & Flashcards