Seglinge PRE

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Marianne - 1 augusti 2011 22:21

Nu måste vi flytta runt hästarna lite. Joyero har stått uppstallad ett tag dels för att han hade fått en reva i ena ögonlocket och jag ville skydda det mot flugorna, och dels för att han behövde hanteras lite . Han fick nu gå ute med flughuva på dagarna. Nu har det läkt så han fick komma ut på bete igen. En annan ettårshingst (inackordering) har stått inne ett tag pga en envis hovböld. Han fick också komma ut igen.

Flugorna är ett elände. Flera av hästarna har infektion i ögonen och det är svårt att ha flughuva på betena. Antingen åker dom av eller så skaver dom.

Minsta lilla sår attackeras omedelbart av flugorna, och det är rötmånad nu så man får se upp.


In kommer nu i alla fall (dvs blir uppstallade) Carrera och Invicta som skall börja visningstränas och fixas till lite inför championatet. Övriga ston får byta hagar till mindre resp mer bete alltefter kroppsomfång :o)


Jag funderar på att sätta den nya lilla spanjorskan i karantän tillsammans med någon av mina, den första tiden. Dvs dom får gå i en separat hage en bit ifrån dom andra. På onsdag går transporten från Spanien, först till Danmark och sedan till Sverige, så i början av nästa vecka kommer hon. Jag är så fruktansvärt nyfiken på hur hon ser ut. Hon verkar ha ett väldigt sött huvud och spanskt. Och jag hoppas att hon är lika mild i temperamentet som hon ser ut  .


 

Ovido - Quiz & Flashcards