Seglinge PRE

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Marianne - 25 juni 2011 22:18

Vi har hittills haft en mycket skön midsommarhelg med goda vänner, god mat och med härligt väder. Jag hoppas att ni andra har haft det lika bra. 

Hästarna har haft det lugnt och skönt. Det har faktiskt inte varit, nästan, några insekter förutom lite mygg och knott, ännu i alla fall.

Vi har fått en tillfällig hyresgäst. En mycket söt och snäll PRE-hingst som heter Oscuro. Han skall bara vara här i en och en halv vecka.  Han är otroligt snäll och väluppfostrad. Jag skall passa på att ta några bilder av honom i veckan.

Nästa vecka kommer det en Fredriksborgshingst som jag hoppas är lika snäll och fin. Tur att jag var med på hingsthanteringskursen. Det gör att jag känner mig lite lugnare med att ta emot de här killarna.

I dag har Sevillano och jag jobbat lite med long reins. Jag har lite svårt att få till energin som Piet Bakker fick fram hos honom. Jag är nog för snäll   . Det kändes i alla fall ganska bra mot slutet av träningspasset och Sev. verkade ganska nöjd med sig själv.

Jag måste bara visa några bilder på några av mina rosor. Dom är så vackra just nu. God fortsättning på midsommarhelgen!


 

 

 

Och så en mumsig jordgubbe.


 


Skapa flashcards