Seglinge PRE

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Marianne - 30 maj 2011 22:16

Det har varit en givande dag i dag. Först var jag på SLU (Lantbruksuniversitetet) och lyssnade på de tre studenterna som redovisade sitt arbete om hästhållningen här på gården. Det var intressant och lärorikt. Lite kritik och goda råd fick jag.  Jag tvingades tänka till lite själv också. Man blir ju lite hemmablind. Men jag blev också stolt över verksamheten när den presenterades så. Och ännu lite reklam för PRE-rasen förstås.


Senare på eftermiddagen frågade Piet Bakker (han och hans fru blir kvar här några dagar efter kursen som var) om han fick jobba lite med Sevillano. Tror ni jag svarade nej?


Här kommer några bilder. Det ser så enkelt och självklart ut när han gör det.


Skänkelvikning

 

Mer skänkelvikning


Han provade på en skrittpiruett

 

Så lite jobb i trav

 

Och till sist en idolbild

 


Ovido - Quiz & Flashcards