Seglinge PRE

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Marianne - 30 mars 2011 19:41

Jag har inte hunnit blogga de senaste dagarna, men kameran har varit med, så nu kommer en bunt med bilder på det som har hänt.

I söndags var Montalcinos ägare här och lade på honom sadel för första gången. "Monte" är vår lugnaste och keligaste kille i lösdriften. Lite tjuren Ferdinand. Han är en tvåårig halvblodsvalack. Så här såg det ut. Tori som äger honom ville ha bockbilder, för det är kanske, som hon sade, den enda gången i hans liv som han bockar.

Först på med sadeln. Ingen reaktion.


  Så tjosan.

             

Och så var han lugn igen.


Eftersom jag märker att det inte blir lika mycket tränat med mina hästar som jag skulle önska, så har jag tagit hjälp med inridningen av Carrera.

I går kom Anna och bekantade sig lite med henne och dom verkar komma mycket bra överens. Först blev det lite longering och sedan satt hon upp medan jag höll i longerlinan. Nu skall hon jobba lite mer med henne från marken ett tag så att styrningen fungerar innan hon börjar rida på allvar.

     


Så lite klapp och beröm efteråt.

 


Jag har börjat ta med kameran ut på hundpromenaderna.

I dag kom det ett par sångsvanar flygande rakt emot oss. Vi har en liten sjö här där många flyttfåglar mellanlandar. Det är en upplevelse vår och höst.

 

 

Det var allt för i dag. Jag återkommer med rapport från avelsvärderingen på fredag.


Ovido - Quiz & Flashcards