Seglinge PRE

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Marianne - 14 mars 2011 18:41

I går blev nästan alla ston klippta. 7 st. Golosa är kvar, men hon bor i lösdriften så henne får jag ta en annan dag. Vad vackra dom är när dom är nyklippta. Bilder på dom kommer senare. Vi har en prao här den här veckan, Ellen, som jag tänkte kunde få hålla i hästarna så jag kan ta bilder. Men liten nyklippt Invicta kan jag bjuda på.



I dag fick vi dela på stoflocken, för det hade blivit oroligt och stökigt. Iliada är nämligen inte bra i sina ben ännu och går därför undan hellre än att riskera mer ont. Det har hon aldrig gjort förut och då blir det genast konstigt. Hon brukar annars se till att det är lugnt, men nu såg hon rädd och stressad ut.

Jag valde att flytta Harapienta och inackorderingen Diva till en annan hage. Båda är lite nerviga och otåliga av sig vilket kan bli stökigt vid lunchning och insläpp.

Det visade sig vara ett klokt val för det blev genast lugnt.


I dag fick Harapienta och Diva ett träningspass med long reins. Divas ägare ville lära sig grunderna för att kunna jobba från marken när hon är gravid. Först fick damerna rasta av sig själva i ridhuset, vilket var populärt. Här är några bilder på dom.

  


    



       

Ovido - Quiz & Flashcards