Seglinge PRE

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Marianne - 13 januari 2011 21:45

Nu är jag igång med hästarna igen. Sevillano och jag hade en mysstund i ridhuset alldeles själva. Först fick han busa lös, vilket var mycket uppskattat. Han studsade runt och gjorde konstiga fyrfotahopp med skruv. När han hade tröttnat på det försökte jag få honom att trava normalt, men inte. Då skulle han göra alla konster han kan plus några till. Nu har vi snart ett nytt trick på listan. Vad det är avslöjar jag när det sitter. Så blev det löslongering när han var kontaktbar igen. Han skrittade, travade och galopperade på kommando på en liten volt runt mig, tyvärr bara i ena varvet. Han är mer osäker på sin blinda sida. Det går bra med longerlina, för då kan jag styra honom med den. Vi avslutade med favoritkonsten samlad galopp/hoppsasteg på en mycket liten volt.

Så long reins. Nu var han helt lugn och koncentrerad, och jobbade på jättebra. Vi fick till en fin travökning från samlad trav. Vi var lika nöjda båda två efteråt.

I stallet klippte jag sedan Belleza och Malpica som blev kvar från i går. Nu har jag Golosa kvar i lösdriften. Malpica njöt av pysslet. När jag klippte bort getskägget under hakan blev hon alldeles simmig i ögonen. Jätteskönt tydligen. Jaja hon är dräktig.

Här kommer ett par nya bilder. 

Malpica (före klippningen).

  


Emmys (Emmy bor hör på gården och jobbar i stallet) hund Isa myser i halmen i en av boxarna.

  

Skapa flashcards