Seglinge PRE

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Marianne - 21 november 2010 20:19

Det har varit en ganska tråkig helg med mörker och slaskväder. Trots det hade vi en strid ström av hästägare som kom för att hälsa på sina hästar i går. Ja en del av våra inackorderingar har sina ägare i Stockholm bl. a. så dom kan ju inte besöka sina hästar så ofta. 

I dag har det varit Long rein - träff här. Det är ett gäng som tränar för Piet Bakker som träffas och tränar mellan hans besök.


Golosa fick komma upp från lösdriften och bli lite ompysslad. Hon fäller enormt i samband med att hon sätter vinterpäls, och har varit lite lös i magen så hon fick svansen tvättad. Vi tog en liten stund i ridhuset också. Hon är så snäll och följsam. Hon var först lite tveksam till att lämna Prissan i lösdriften, ett föl som hon har valt till sin skyddsling.


Ja och på tisdag är det dags att åka till SICAB igen, om någon har missat det så är det världens största rastävling. Ett ljus i höstmörkret. Det skall bli jätteroligt. Jag tänker shoppa lite. Det skulle väl inte vara fel med någon sådan här liten godbit, som jag såg förra året.


           


Nej det det är inte hästar jag skall shoppa!!! Men jag skulle vilja   .

Jag måste nog sälja några först.

Men lite annat roligt skall jag väl hitta. Kommer hem igen på lördag.

Jag hoppas att Sevillanos helbror "Sevillano XLI" är med i år också.

Efter hans framgångar förra året fick jag två förfrågningar från Spanien

om köp av min Sevillano.


Ovido - Quiz & Flashcards