Seglinge PRE

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Carrera och Harapienta i ridhuset

Av Marianne - 12 november 2010 18:28

Den här veckan har det blivit mycket kontorsarbete. Momsredovisningsmånad. Man sparar ju en del arbete till sista dagarna. Vädret har inte varit så trevligt heller, så det har inte blivit så mycket arbetat med hästarna.


I dag fick i alla fall både Carrera och Harapienta jobba lite. Natalie fick longera  Carrera en stund och sedan sitta på henne medan jag höll i longerlinan. Hon provade att styra lite och göra halt och gå framåt. Styrningen var väl inte helt klockren men det gick. Hon fick skritta på fyrkantspåret och på volter. Det går hur bra som helst. Carrera var lugnare i dag när hon hade sällskap också.


Harapienta har jag fått börja om lite med. Efter sommarens uppehåll blev hon spänd vid ridningen och oturligt nog åkte den bomlösa sadeln runt vid ett tillfälle när jag skulle sitta upp. Det var riktigt otäckt tyckte hon. Nu tar vi det mycket lugnt och försöker bygga upp förtroendet igen. Hon är ju så väldigt trygg i all annan hantering, så det skall nog gå bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 19 april 2015 12:59

Ja nu närmar sig fölningarna. Det känns som lugnet före stormen. Vi väntar sju föl på gården i år. Fyra av dem är mina. Här kommer dagsfärska bilder på de dräktiga damerna. Först ut är Iliada som nog fölar om ca en vecka. Jag har varit lite nervös ...

Av Marianne - 15 februari 2015 19:15

Nu är det länge sedan jag bloggade. Det blir oftast bara några bilder på fb.  En liten uppdatering i alla fall.   Stallet är mer än fullt av hästar, av olika sorter. Sju ston kommer (förhoppningsvis) att föla här i år. Fyra av dem är mina, och pa...

Av Marianne - 21 april 2014 18:04

Ja till slut fölade Invicta, 8 dagar över tiden. Hon gick och läckte mjölk och stönade hela dagen i hagen, och de andra stona tassade omkring henne. Det märktes att de visste vad som var på gång. Normalt är hon låg i rang och blir hunsad med, även om...

Av Marianne - 30 mars 2014 19:20

Äntligen är våren här på allvar och hästarna njuter av solen.  Här står stona på rad och solar, efter att först ha rullat sig njutningsfullt i jord och lera. Det kliar skönt under vårfällningen. Det är hela tiden någon som brunstar och står och hänge...

Av Marianne - 5 mars 2014 11:01

Nu börjar våren komma på allvar. det märks bla på att aktiviteten i stallar och ridhus har ökat väsentligt. Det har kommit två nya inackorderade hingstföl/åringar som går med Navarro och Pedro. Oj vad roligt de har. Det har också kommit två dräktiga ...

Skapa flashcards