Seglinge PRE

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Marianne - 5 september 2010 18:04

Det har kommit några nya hästar som skall slussas in i befintliga flockar. Det är alltid lite nervöst. Även om man försöker matcha hästar som man tror skall fungera bra ihop så är det alltid lite risk för skador innan dom har gjort upp om ledarskap. Ettårshingstarna två nya och två "gamla" släpptes ihop. Det blev ett väldigt springande och  Nicke min travare vallade dom nya. Dom gav sig inte förrän vi släppte in farbror Ducke som delade på dom och sade åt dom att lugna ner sig. Då blev det lugnt   .


I går kom PRE-stoet Diva som skall slussas in i stoflocken. Hon fick stå på box över natten med tvååriga Filippa som boxgranne. Filippa har redan gått några veckor med några av stoflocken men har inte träffat alla. Min tanke var att dom två kan bli kompisar och ge varandra stöd sedan. Dom får nu gå på bete några dagar och lära känna varandra, men dom var båda mer intresserade av arabhingsten Magnat som går i hagen bredvid, än av att hälsa på varandra. Men det var inga problem. Filippa har fått veta sin plats som unghäst av Malpica och Harapienta, så hon gav sig direkt.

Så tog jag en tur till fölstona. Jag har inte hunnit besöka dom på några dagar (dom kollas förstås varje dag av stallpersonalen). Joyero var den som upptäckte mig först och kom direkt för att få en kelstund. Inte långt efter kom Invicta. Jag har varit dålig på att ta bilder på henne ett tag nu. Så här ser hon ut 3,5 mån gammal. Hon verkar inte släppa fölpälsen riktigt före vinterpälsen. Det var likadant med Harina. Släktdrag?

Och så en på Joyero förstås.

           

Ovido - Quiz & Flashcards