Seglinge PRE

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Marianne - 29 augusti 2010 16:45

I dag har Harapienta tränats och behandlats enligt equiterapeutens rekommendationer. Först lite löslongering för att värma upp. Hon travar och galopperar snällt på en volt runt mig. I dag försökte jag få henne att byta varv på kommando. Det går, men i det jobbigare varvet försöker hon byta tillbaka.


Sedan lite long reins. Det har vi inte tränat på länge, men hon kom ihåg. Hon vill inte riktigt böja sig och trampa under i öppna. Då tog jag in henne på en myket liten volt och lät henne trava. Där kunde jag trycka ut bakdelen så att hon blev tvungen att jobba med inre bakbenet. Jag fick henne tom att fatta galopp några steg på den lilla volten.  Sedan arbete på fyrkantspåret. Nu kan hon jogga långsamt, så att jag kan gå. Vi lyckades tom med skänkelvikning åt båda håll. Där fick det räcka för i dag. Hon hade verkligen arbetat med hela kroppen.


Hon har lite betesmage fortfarande, men musklerna börjar komma också.


Efteråt fick hon massage och stretchövningar av Sussie.

   

När jag lämnade Harapienta i hagen passade jag på att ta ett par bilder på Golosa som har vuxit till sig bra i sommar. Hon kommer att bli riktigt fin tror jag.

   


     

Skapa flashcards