Seglinge PRE

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Marianne - 2 augusti 2010 22:01

Nu har Golosa haft otur igen. Hon har gjort illa sig i ögat, så vi fick ta hit veterinär i dag. Det ser inte så farligt ut, men hon har fått en liten skada på hornhinnan. Så blev hon uppstallad igen och får medicin några dagar, ögon skall man ju alltid vara försiktig med.  Hon verkar tycka att det är ganska mysigt att stå inne och bli ompysslad.

Harapienta fick jobba lite i ridhuset. Jag longerade och red henne. För första gången galopperade hon snällt i båda varven när jag longerade. Ridningen gick så där. Jag provade en ny sadel, som hon inte gillade riktigt. Hon spände sig en del i traven. Nu är hon i alla fall stadigare och fullt styrbar. Vi gör små volter efter långsidorna och serpentiner över medellinjen. Jag provade lite skänkelvikning och det var inga problem. Det hade Sevillano jättesvårt för i början. Vad olika hästar är!

I morgon skall jag åka till Stockholm och hälsa på Katarina och Soltero, och Espera som är där och blir inriden.


Ovido - Quiz & Flashcards