Seglinge PRE

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Marianne - 9 maj 2010 18:03

PRE-helgen är över och nu har alla åkt härifrån, och det blev jättetomt och tyst. Helgen blev jättelyckad tack vare att alla deltog på olika sätt. Tack allihop!

Här kommer en kort rapport. Aktiviteterna började med att Katarina och Soltero med hjälp av Maria tog en körtur i omgivningarna.  Så red några lektion för Sara (Pepino). Först ut var Bonic och Jossan.


    

Sedan var det Jubon och Linda (som har ridit in Jubon i vinter)

  

Sist red Linda Sevillano också. Jag tyckte att jag hade tillräckligt att göra ändå.

  

Sara var mycket populär som instruktör, så det var nog inte sista gången. Än en gång tack Sara för att du ställde upp när Annie inte kunde.

Efter lunchpaus blev det dags för lite föredrag. Först ut var Anne.Louse Ryrvik som lärde ut grunderna i Klicker-träning. Först fick vi lite teori sedan visade hon praktiskt med hjälp av Soltero. Han tyckte det var mycket intressant. Mycket godis för lite jobb. Mmmmm. Han hade nog kunnat slå knut på sig själv om det hade behövts, men nu räckte det med att titta bort eller sänka huvudet osv.

  

Så berättade jag vad jag lärde mig om PRE-exteriör när jag var på Mallorca tidigare i våras. Man vill ju med det nya poängsystemet på Championaten sätta tyngd på det man vill förbättra och det som är rastypiskt förstås.

 Natalie svarade på frågor om fotografering av hästar. Det är något vi alla vill bli bättre på. Vi har ju en ras som gör sig på bild   .

Johanna pratade om vad man skall tänka på vid utfodring av lättfödda hästar och vad som kan hända om man gör fel. Mycket nyttigt.

Det blev förstås mycket pratande kring dom här ämnena så middagen blev sen, och det blev inte mindre prat under och efter middagen. Deltagarna kom från skåne i söder  till Gällivare i norr. Klart att vi hade mycket att avhandla.

I dag fortsatte ridlektionerna, och då började Katarina och Soltero som jag tyvärr inte fick någon bild på. Men det har säkert någon annan fått för det var många kameror i gång. Därefter Jossan och Bonic.

Här en bild på söndagens publik, ja några var här bara lördag eller söndag.

  

Sedan red Åsa själv Jubon.

  

Och sist Linda på Sevillano.

  

Sedan återstod bara lunch och ihoppackning för hemresa. Flera hade ju långt hem.

Jag tycker att helgen blev mycket givande tack vare att så många bidrog på olika sätt och hoppas att det kan göras om i någon form någon mer gång här eller någon annanstans.

Ovido - Quiz & Flashcards