Seglinge PRE

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Marianne - 19 april 2010 19:17

Nu är det Malpicas tur att jobba lite. Hon skall också ridas in, men vi tar det lite lugnt. Hon är inte mycket hanterad, så det är mycket hon skall lära sig. Till att börja med att vara uppmärksam och lyssna på vad jag säger. Sedan förstås helst göra som jag säger. Hon är en dam med ganska mycket egna åsikter. Hon är väldigt lugn och orädd, men när hon inte är med på noterna så kan hon bli väldigt tjurig och arg. Man får lirka lite och berömma mycket, men till skillnad mot dom känsligare hästarna måste jag vara mycket noga med att hon gör exakt vad jag begär, annars börjar hon bestämma.

I dag fick hon vara lös men röra på sig och stanna på mitt kommando. Sedan longerade jag lite och begärde galopp för första gången. Till att börja med blev det flera ilskna bakutsparkar, men så började hon förstå vad det gick ut på och fattade lugnt galopp.

Här kommer några bilder på den egensinniga damen. Hon har utstrålning, och det verkar hon medveten om.

  





        

Ovido - Quiz & Flashcards