Seglinge PRE

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Marianne - 10 januari 2010 19:30

Det kommer att anordnas en kurs, av Maria Ringvall i mars  på Mallorca, om hur man förbereder och visar PRE på championat. Sådana har funnits tidigare, men nytt är att en domare (som dömde på SICAB 2009)  kommer att lära ut exteriör bedömning teoretiskt och praktiskt och reglementet vid tävling. Mycket nyttigt för oss uppfödare. Info finns på  www.stallmr.se      Jag skall definitivt försöka vara med. Det är mycket jag undrar över när det gäller bedömningen och särskilt nu när det är ett nytt bedömningssystem. Mer än en gång har man undrat varför hästen har fått dom poäng den fått. Både högt och lågt.


I dag har vi i alla fall fått hem hö. Vårt eget har räckt till nu. Vi har ju gott om eget hösilage, men vi har några hästar som inte tål det. Jag har tex haft flera PRE-föl som inte har kunnat äta enbart hösilage första vintern, men hälften hö-hösilage har fungerat. Sedan har det gått bra med enbart hösilage.


Så har jag fått en ny leksak. En lamineringsmaskin. Nu skall jag göra egna boxskyltar. Mina hästar har fått leva utan sådana hittills. Sedan kan jag terrorisera omgivningen med skyltar lite här och där av olika slag  .




Ovido - Quiz & Flashcards