Seglinge PRE

Alla inlägg den 27 december 2009

Av Marianne - 27 december 2009 16:54

På hästfronten har det varit en lugn jul. Hästarna trivs bra med snön och är nöjda bara dom får något att äta. Temperaturen går upp och ned vi har haft nollgradigt och -20 bara den sista veckan, och nu förbereder vi oss för ett par riktigt kalla dygn. Kanske blir det -25.

Jag borde ha klippt stonas manar, men jag har inte fått full styrka i min hand ännu så det får vänta lite till.

Det är roligt att se flocken utvecklas. Carrera gör tappra försök att komma in i flocken och nu har hon blivit lite kompis med Harina som ju inte är så bunden till någon (allra minst sin mamma).


Jag har ofta svårt att skilja på Belleza och Malpica. Egentligen är dom inte så lika mer än till färgen, och den är svart. I dag trodde jag att jag hade fotograferat Belleza, men när jag kom till nästa svarta så var det hon.

Belleza

Malpica   


Ett par bilder till på hästarna i snön.

Harapienta och Famosa

Och förstås Sevillano som nu har tomterött täcke efter att hans nya bruna gick i småbitar när han slog en kullerbytta över staketet. Han fick som tur var bara lite skrapsår som är på väg att läka nu.

           

Skapa flashcards