Seglinge PRE

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Marianne - 15 december 2009 21:43

I dag kom equiterapeuten och tittade på Malpica. Jag har ju misstänkt att det är något fel eftersom hon har sparkat mot mig flera gånger. Hon står också ofta och avlastar något av bakbenen. Det blev mycket tydligt när man tittade på henne

bakifrån (den ena sidan var högre än den andra) och när hon vände på bakdelen

(det var med stor möda hon klev runt). Hon var också väldigt kinkig med vänster bakben. Hon blev behandlad bla med akupunktur.

Hon fick stå med nålar i ca 15 min och man hörde hur det knäppte när spänningarna släppte.

  

Hon suckade och slickade sig om munnen och visade på alla sätt att något hände.

Hon mjuknade och  började belasta båda bakbenen. Slutligen fick hon lite massage.

   

Så bäddades hon in i varma täcken (hon har aldrig haft täcke på sig förut) och så gick vi på en 20 min promenad. Vi gick till största delen i ridhuset för det var snöstorm ute. Nu har vi fått en hel del övningar att jobba med tills hon får nästa behandling i mitten av januari. Det verkar lovande. Jag tycker att hon rör sig ledigare redan. Efteråt ställde hon sig i ett hörn av boxen och somnade utan att ha ätit. Det tog tydligen på krafterna. I kväll när jag fodrade såg hon jättepigg pch glad ut. Det känns jättebra. Man blir så olycklig själv när hästarna inte mår bra.  

Ovido - Quiz & Flashcards