Seglinge PRE

Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Marianne - 30 oktober 2009 11:55

I går lyckades jag ta några bilder av fölen i rörelse i hagen. Jag har väntat på solen i flera dagar nu för att få nagra bra bilder, men kommer den fram så försvinner den lika fort igen. Här kommer en bild på Harina i alla fall. Hon växer så det knakar. Jag tror att hon har längre ben än mamma Belleza.

  

På eftermiddagen tänkte jag träna Malpica i ridhuset. Hon behöver en hel del träning innan det är dags att påbörja inridningen. Hon fick bett i munnen för första gången, och jag använde repgrimma och longerlina. Hittills har vi bara lekt i ridhuset för att få henne att vänja sig vid olika saker och känna sig bekväm. I går började jag träna lite visning och ställa lite krav på samarbete. Hon gillade förstås inte bettet och när jag sedan krävde lite mer blev hon sur. Hon har temperament och har vänt rumpan mot mig och kickat ett par gånger förit. Nu sprang vi längs långsidan och hon började tränga inåt. Jag tryckte ut henne med spöet. Då small det bara. Jag var oförberedd. Hon träffade min hand. Det resulterade i en kväll på akuten. Två brutna ben i mellahanden och en spricka i handleden.

Nu sitter jag och skriver med vänster hand plus pekfinger. Nu skall vi ändå åka på lite semester i några dagar så jag behöver inte göra så mycket den närmsta veckan.


Malpica som behöver lära sig vad som gäller i umgänget med människor. Hon är en mycket orädd häst, vilket har både för och nackdelar. Hon är väldigt kelig och kommer först av alla fram när någon kommer ut i hagen. Men hon har som sagt temperament.

  


Skapa flashcards