Seglinge PRE

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Marianne - 23 oktober 2009 23:08

I dag har alltså Paulo varit här, och det var en vitamininjektion i höstrusket. Det var roligt att träffa alla deltagare och förstås dom som kom för att titta. Särskilt roligt var det kanske att Amanda och Athos var med. Amanda är ju min egen uppfödning som såldes i somras och nu har blivit så stor och duktig att hon kunde vara med. Elisabet och Amanda verkar ha funnit varandra och vi hoppas att ni kommer tillbaka många gånger så vi får följa er utveckling.

Ahtos är en PRE-korsning som har bott i vår lösdrift under sin värsta slyngelperiod. Nu är han tre år och har blivit jättefin. Han uppförde sig exemplariskt. Tyvärr blev det lite dåligt med bilder för jag sprang omkring så mycket och hann inte se mer än korta glimtar av de flesta hästarna. Jag och Sevillano var sista ekipaget. Vi fick jobba med böjningar och att flytta bakdelen åt alla tänkbara håll. Ett tag fick jag göra detta på en hand för att styra hästen med skänklar och sits. Nyttigt. Vi cirklade runt en pall i öppnor och slutor. Till slut hade jag en mycket lyhörd och lättriden häst. Så satt Paulo upp och fortsatte jobbet med några galoppombyten. Det har Sevillano inte gjort förut.

Jag tyckte att vi kom ett stort steg vidare i dag. Jättekul.


Athos

 

Jag och Sevillano dansar runt en pall

    

Paulo rider Sevillano

  

  

Ovido - Quiz & Flashcards