Seglinge PRE

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Marianne - 9 september 2009 13:12

Jag fick ett sådant tel.samtal i dag som man fasar för. Linda som äger Duro gråter och säger att Duro har brutit benet. Veterinär är på väg. Skenbenet helt av. Det var ungefär vad jag uppfattade av vad hon sade.

Någon timme senare kom ett SMS. Han är död.

Jag sålde Duro till Linda förra sommaren. Det kändes svårt för han var det vackraste och snällaste föl man kan tänka sig. Men Linda verkade vara den rätta köparen. Hon hade planer att hoppa, rida dressyr och köra honom. Och matcha honom som hingst om han forsatte att verka lovande. Och ja, han har fortsatt att verka lovande. Nu skulle han visas på Championatet nästa vecka. Jag hade höga förväntningar. Flera stoägare har redan visat sitt intresse av att betäcka med honom. Inte minst jag själv eftersom han har Sevillanoblod + anlag för färg från mamma Iliada.

Han var en ängel redan här på jorden. Nu är han det på riktigt.

Vi kommer aldrig att glömma dig Duro.

  

Ovido - Quiz & Flashcards